loading...

سيسموني نوزاد دختر و پسر

دانستني هاي خريد سيسموني

بازدید : 185
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بعضي از پدر و مادرها با ديدن يك جوش قرمز روي پوست نوزادشان يا با شنيدن صداي يك سرفه از دهان چنان به ترس و وحشت مي‌افتند كه نمي‌توانند درست تصميم بگيرند اما شما چگونه مي‌توانيد تشخيص دهيد كه كدام مشكل جدي است و كدام نه؟


علائم خطرناك را بشناسيد

وقتي نوزاد سخت نفس مي‌كشد

اگر متوجه شديد نوزاد براي نفس كشيدن به سختي تلاش مي‌كند، به شكلي كه تند تند و به‌شدت نفس مي‌كشد و همچنين عضلات قفسه سينه او به‌شدت بالا و پايين مي‌روند و پره‌هاي بيني نوزاد مدام تكان مي‌خورند، حتما اين نشانه را جدي بگيريد.

نشانه چيست؟در برخي از بيماري‌ها به‌خصوص بيماري‌هاي ريوي مانند ذات‌الريه ممكن است نوزاد دچار چنين حالتي شود. در درجه اول نوزاد به‌شدت تلاش مي‌كند تا نفس بكشد اما اگر به موقع براي درمان او اقدام نكنيد، ممكن است دچار خستگي شده و نتواند براي تنفس تلاش كند و بايد هر چه سريع‌تر با پزشك كودك‌تان تماس گرفته يا نوزاد را به اورژانس برسانيد. (خريد سيسموني نوزاد دختر)

زماني كه رنگ زرد خطرناك مي‌شود

اگر زردي نوزاد شما به جاي كاهش يافتن و برطرف شدن، در حال بدتر شدن است، بايد آن را جدي بگيريد.

نشانه چيست؟در بدن همه ما ماده‌زرد رنگي به نام «بيليروبين» توليد مي‌شود كه بايد از بدن دفع شود و وظيفه اين كار بر عهده كبد است اما نوزادان در اوايل تولد، كبد ضعيفي دارند كه قادر نيست اين ماده را از بدن‌شان دفع كند. به همين دليل بيليروبين در بدن آن‌ها جمع مي‌شود و باعث زرد شدن پوست آن‌ها مي‌شود. اگر اين زردي از حد خاصي بالاتر رود، روي مغز نوزاد اثر مي‌گذارد و ممكن است باعث تشنج و عقب‌ماندگي ذهني كودك شود. بيشتر پزشكان پيشنهاد مي‌كنند كه براي كمتر شدن زردي به نوزادتان بيشتر شير بدهيد تا بتواند مقدار اضافي بيليروبين را از بدن خود دفع كند. اگر زردي نوزاد همچنان رو به افزايش بود، قدم بعدي آن است كه از نوردرماني كمك بگيريد و اگر اين روش هم جواب نداد، خون نوزاد بايد تعويض شود. بيشتر نوزادان مي‌توانند بعد از چند هفته كبدي قوي داشته باشند و از شر زردي خلاص شوند. (خريد اينترنتي سيسموني نوزاد دختر)

استفراغ سبز رنگ نشانه چيست؟

نوزادان زياد استفراغ مي‌كنند و استفراغ آن‌ها هم دلايل زيادي دارد. اما بالا آوردن مايع شفاف سبزرنگي كه شبيه صفراست، يا بالا آوردن استفراغي كه در آن دانه‌هاي قهوه‌اي مايل به سياه ديده مي‌شود، نشانه‌هاي بدي هستند و بايد جدي گرفته شوند.

نشانه چيست؟استفراغ سبزرنگ صفراوي نشانه آن است كه روده‌هاي نوزاد دچار گرفتگي شده‌اند و استفراغي كه در آن دانه‌هاي پررنگ شبيه دانه‌هاي قهوه ديده شود نشانه خونريزي در معده نوزاد است. اگر متوجه اين علائم شديد، از خوراندن مواد خوراكي به او خودداري كنيد و نوزاد را به نزد پزشك يا بيمارستان ببريد.


براي تب بالاي 38 درجه چه كنيم؟

اگر نوزاد شما كمتر از 3 ماه سن دارد و درجه دمايي كه از راه مقعد اندازه‌گيري كرده‌ايد، بالاتر از 38 درجه است، نبايد تب او را ناديده بگيريد.

نشانه چيست؟تب در نوزادان، علامت بيماري‌هاي زيادي مي‌تواند باشد. از يك سرماخوردگي ساده تا بيماري مننژيت. در اين صورت حتما با پزشك كودك‌تان تماس بگيريد. در اين سن، لازم است كودك در بيمارستان بستري شود و آزمايش‌هاي لازم براي او صورت بگيرد تا علت تب او مشخص شود. براي كودكان بالاتر از 3 ماه كه سيستم ايمني بدن‌شان تكامل بيشتري پيدا كرده، تب به اين حد جدي و خطرناك نيست. (فروشگاه اينترنتي خريد سيسموني نوزاد)

چه زماني دچار كم‌آبي مي‌شوند؟

كم‌آبي يا دهيدراتاسيون، مشكلي است كه در روزهاي گرم بيشتر از هر زمان روي مي‌دهد. گرماي بيش از حد هوا سبب مي‌شود تا نوزاد بيش از حد دچار تعريق شده و آب بدنش را از دست بدهد. در اين شرايط ادرار نوزاد كاهش پيدا مي‌كند.

نشانه چيست؟اگر نوزاد شما پوشكش را به مقدار كافي خيس نمي‌كند، حتما دچار كم‌آبي شده. براي نوزادان زير 6 روز، به ازاي هر روز سن، بايد يك پوشك خيس ببينيد و بعد از آن، ديدن روزي 6 پوشك خيس نشانه كافي بودن ميزان ادرار نوزاد است. يعني براي يك نوزاد 3 روزه 3 پوشك خيس در روز كافي است، براي يك نوزاد 4 روزه 4 پوشك خيس و براي نوزادان 6 روز به بالا روزي 6 پوشك خيس. ساير علائمي كه مي‌توانند كم‌آبي را به شما هشدار دهند عبارتند از: گود افتادن چشم‌ها، نداشتن اشك زمان گريه نوزاد و در موارد شديدتر، حالت بي‌حالي و خواب‌آلودگي. اگر متوجه چنين علائمي شديد، بايد هر چه سريع‌تر به پزشك كودك‌تان يا به اورژانس زنگ بزنيد. بر خلاف تصور والدين، دادن آب به نوزاد در چنين شرايطي كار صحيحي نيست چون ممكن است باعث شود مواد معدني موجود در خون نوزاد رقيق شده و نوزاد دچار تشنج شود. اگر با پزشك تماس بگيريد ممكن است دستور تهيه شربت نمك و شكر را به شما ياد داده يا از شما بخواهد پودر ORS يا همان سرم خوراكي براي نوزادتان تهيه كنيد. نوشيدن سرم خوراكي به درمان نوزاد كمك مي‌كند. (سيسموني نوزاد دختر)


كبودي لب‌ها علامت چيست؟

كبود شدن لب‌ها، زبان و دهان يعني تغيير رنگ و آبي شدن آن‌ها نشانه‌اي است كه حتما بايد به سرعت به آن رسيدگي شود. كبودي لب‌ها و دهان نوزاد نشانه آن است كه تنفس نوزاد شما در خطر است و اين يعني اكسيژن كافي به نوزاد نمي‌رسد. اگر اين علامت را ديديد بهتر است هر چه سريع‌تر با اورژانس تماس بگيريد.

بازدید : 212
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از اولين وسايل موردنياز در اتاق خواب، تخت نوزاد است.سرويس‌ هاي جديد اتاق كودك بسيار كامل و كم‌حجم هستند. تختخواب، كمد، ميز تحرير، دراور و كتابخانه، همه، در يك مجموعه كوچك جا مي‌ گيرند. اگر فضاي كافي داريد، وسايل غيرضروري ديگري مثل ميز عسلي، آينه و... را هم مي‌ توانيد خريداري كنيد.


برخي از سرويس‌ هاي كودك با الگوبرداري از انواع ميوه‌ ها و خوراكي‌ هاي خوشمزه و شخصيت‌ هاي كارتوني محبوب كودكان و اسباب بازي‌ ها ساخته مي‌ شوند.

چه تصميم داشته‌باشيد يك سيسموني مفصل تهيه كنيد و اتاق فرزند آينده‌تان را تبديل به يك كاخ باشكوه كنيد و چه بخواهيد فقط يك تخت ساده براي نوزادتان در اتاقتان بگذاريد، واجب‌ترين جزء سيسموني نوزاد، كالاي خواب يا همان ست ملحفه، تشك، بالش و لحاف است.

وقتي براي تهيه كالاي خواب نوزاد به فروشگاه‌هاي مختلف مراجعه مي‌كنيم، آن‌قدر انتخاب‌ها زياد است كه گاهي حتي سردرگم به منزل بر مي‌گرديم تا بيشتر درباره گزينه‌هاي خريد كالاي خواب نوزاد تحقيق كنيم.

تخت نوزاد حتما بايد نرده‌هاي محافظ داشته باشد و فاصله بين نرده‌ها حداكثر ۵/۶ سانتي‌متر باشد، به طوري كه سر كودك در ميان آن گير نكند. هر چه فاصله نرده‌ها به هم نزديك‌تر باشد، قيمت تخت بالاتر بوده و براي نوزاد شما امن‌تر است !

لازم نيست بالش و ملحفه اضافي تهيه كنيد. خواباندن نوزاد در تخت بدون ملحفه، رو اندازو بالش اضافي مي‌تواند تا ۷۰ درصد احتمال مرگ ناگهاني را در وي كاهش دهد!

جنس تشك، ملحفه و بالش نوزاد بايد از الياف طبيعي بوده و از خريد بافت‌هاي مصنوعي و نايلوني بايد خودداري شود. در الياف طبيعي هوا به راحتي رد و بدل مي‌شود و به پوست نوزاد آسيبي نخواهد رسيد.

از جمله وسايل تزييني تخت نوزاد، آويز بالاي تخت است كه اگرچه خريد آن ضروري نيست اما وسيله خوبي براي خواباندن نوزاد است و براي سرگرم شدن او موقع بيداري نيز مناسب است. بهتر است اسباب‌بازي‌هاي آويز تخت كودك از رنگ‌هاي مختلف و با ارتفاعات مختلف باشد و موسيقي آرامي داشته باشد… (سيسموني نوزاد پسر)

رنگ تخت يا ملحفه‌هاي آن بهتر است به رنگ روشن و ملايم (ترجيحا صورتي، سبز، آبي همراه با وسايل دكوري زرد) باشد. مي‌توانيد هماهنگ با رنگ سرويس خواب رنگ ديوارها راهم تغيير دهيد. اگر اين امكان براي شما وجود ندارد از كاغذ ديواري يا نوارهاي كاغذ ديواري بااشكال عروسكي يا فانتزي استفاده كنيد. مي‌توانيد حتي لوستر را هم از ميان انواع فانتزي تر انتخاب كنيد…كمد و بوفه براي خريد كمد بچه و بوفه تنها زيبايي را ملاك قرار ندهيد و به ايمني بيشتر توجه كنيد.

كمد و بوفه بچه بهتر است شيشه نداشته باشد زيرا كودك عادت به بازي و پرت كردن اشيا و اسبا‌ب‌بازي‌ها دارد. شكستن شيشه مي تواند خطرآفرين باشد. در مورد كشوها هم بهتر است كمدهايي را انتخاب كنيد كه درهاي آنها به آرامي بسته مي‌شوند. در اين نوع،احتمال ماندن انگشتان كودك بين كشو و آسيب ديدن آنها كمتر است كارشناسان ما در فروشگاه ها و نمايندگي هاي معتبر سراسر كشور آماده ارائه مشاوره براي انتخاب بهترين سرويس خواب نوزاد و يا حتي كودك و نوجوان براي شما مي باشد

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 96
  • بازدید کلی : 2847
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه